İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ HİZMET STANDARTLARI
30 Mayıs 2025BURSA TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA | HİZMETİN ADI | BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER | HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) | |||
1 |
ŞİRKET GENEL KURULLARINA BAKANLIK TEMSİLCİSİ
GÖREVLENDİRİLME İŞLEMLERİ |
5- Gündem 6 - Bakanlık Temsilcisi ücretinin yatırıldığına dair banka dekontu |
||||
2 | HAL HAKEM HEYETİ İŞLEMLERİ |
|
4 Ay | |||
3 |
HAL KAYIT SİSTEMİ’NE BİLDİRİMCİ KAYIT İŞLEMİ |
1- Başvuru formu 2- İlgili meslek odasına kayıtlı olduğunu gösterir belgenin aslı veya onaylı örneği (son 1 ay tarihli) 3-Vergi kaydını gösterir belgenin aslı veya onaylı örneği (son 1 ay tarihli) 4-Tüzel kişiler için imza sirküleri (fotokopi) 5- Kayıt yapılacak sıfat için gerekli diğer belgeler |
1 Gün
|
|||
4 |
ÜRETİCİ BİRLİĞİ BELGESİ VERİLMESİ |
|
3 Gün
|
|||
5 |
TAŞINMAZ TİCARETİ YETKİ BELGESİ VERİLMESİ |
1- Oda faaliyet belgesi 2-Mesleki yeterlilik belgesi 3-Lise diploması 4-Vergi levhası 5- En az 100 saatlik mesleki eğitim sertifikası 6-Mesleki deneyimi gösterir belge |
10 Gün
|
|||
6 | TAŞINMAZ TİCARETİ DENETİMİ | 1-Şikâyet dilekçesi 2- Şikayet konusu ile ilgili belgeler |
15 Gün | |||
7 | İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITI TİCARETİ YETKİ BELGESİ VERİLMESİ | 1- Oda faaliyet belgesi 2-Mesleki yeterlilik belgesi 3-Lise diploması 4-Vergi levhası |
10 Gün
|
|||
8 | İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITI TİCARETİ DENETİMİ | 1-Şikayet dilekçesi 2-Şikayet konusu ile ilgili belgeler |
15 Gün
|
|||
9 | KUYUM TİCARETİ YETKİ BELGESİ VERİLMESİ | 1- Oda faaliyet belgesi 2-Ustalık belgesi veya Mesleki yeterlilik belgesi 3-Vergi borcu yoktur yazısı |
10 Gün
|
|||
10 | KUYUM TİCARETİ DENETİMİ | 1-Şikâyet dilekçesi 2- Şikayet konusu ile ilgili belgeler |
15 Gün | |||
11 | TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, MEVZUATA AYKIRI OLANLARA VE İDARİ PARA CEZASI UYGULAMA İŞLEMLERİ | 1-Müracaatlar Bakanlık Portalındaki Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi üzerinden yapılmaktadır. 2-Sisteme giriş için “İletinin tarihi, saati ve ekran görüntüsü ile gönderen numara veya alfanumerik bilgiler” şikâyetçinin TC Kimlik numarası gerekmektedir. |
3 Ay
|
|||
12 | HAL KAYIT BİLDİRİM İPTALİ İŞLEMLERİ |
1- Dilekçe 2- Doğru ve yanlış yapılan bildirimlere ait künye belgeleri 3- Bildirimdeki hatayı açıklayıcı belgeler 4- İmza sirküleri (fotokopi) |
1 Gün
|
|||
13 | LİSANSLI DEPOCULUK DEFTER ONAYI İŞLEMİ |
1- Dilekçe 2- Yetki Belgesi 3- Onaylanması istenilen defter 4- İmza sirküleri (fotokopi) |
1 Gün
|
|||
14 |
KOOPERATİF KURULUŞ İŞLEMLERİ |
1-Kuruluş Bilgi Formu 2-Anasözleşme (6 adet) (Anasözleşmelerin en az iki tanesi ıslak imzalı, dördü suret olabilir.) 3-İlk Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin adli sicil belgeleri (Son 6 ay içinde alınmış olmalı) 4-İlk Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerine ait taahhütnameler 5-Banka dekontu ve bloke yazısı 6-İlk denetim kurulu üyelerinin en az lise mezunu olduğunu gösterir öğrenim belgesi 7-Ortaklık şartlarının taşındığını gösterir belge yahut taahhütnameler 8-Tüzel kişi ortak varsa bunların amaçları bakımından kooperatifle ilgilendiklerini kanıtlayıcı belgeler ile bu tüzel kişilikleri kooperatiflerde temsil edecek gerçek kişilerin belirlendiği belgeler |
1 Gün
|
|||
15 |
KOOPERATİF MADDE TADİLİ İŞLEMLERİ | 1-Dilekçe 2-Yönetim Kurulu kararı (Noter onaylı) 3-İmza sirküleri 4-Mevcut anasözleşme 5-Ticaret sicil gazetesi 6-Madde tadil tablosu (6 adet) 7-Genel durum bildirim formu 8-Diğer belgeler (Nakdi sermaye artırımında mali müşavir raporu) |
1 Gün
|
|||
16 | KOOPERATİF GENEL KURULLARINA BAKANLIK TEMSİLCİSİ GÖREVLENDİRİLMESİ |
1-Dilekçe 2-Yönetim kurulu kararı 3-Gündem 4-Temsilci ücreti makbuzu 5-Damga Vergisi Makbuzu 6-İmza sirküleri/Ticaret sicil tasdiknamesi |
1 Gün | |||
17 | KOOPERATİF ŞİKÂYETLERİ DEĞERLENDİRME VE ÖN İNCELEME İŞLEMLERİ | 1- Şikayet Dilekçesi | 3 Ay | |||
18 | KOOPERATİF GENEL KURULLARIYLA İLGİLİ BİLGİ VE BELGELERİN VERİLMESİ | 1- Dilekçe (Kooperatif üyesi olmak, değil ise temsile yetkili olmak) | 1 Gün | |||
19 | MUTABAKAT KOMİTESİ TOPLANTISI | 1-Başvuru Dilekçesi 2-Vergi levhası 3-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 3-Oda faaliyet belgesi 4-Gelir Vergisi Beyannamesi 5-İkametgah (işyeri seyyar olanlar için) |
1 Ay | |||
20 | ESNAF ODALARI ŞİKÂYET İNCELEMELERİ | 1-Şikayet Dilekçesi | 3 Ay | |||
21 | ESNAF ODALARI GENEL KURULLARINA BAKANLIK TEMSİLCİSİ GÖREVLENDİRİLMESİ |
1-Dilekçe 2-Yönetim Kurulu kararı 3-Genel Kurul Toplantı Gündemi 4-Çağrı için ulusal veya yerel basına verilen gazete ilanı sureti 5-Bakanlık Temsilcisi ücreti ödeme dekontu |
1 Gün | |||
22 |
TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ İLE İLGİLİ BAŞVURULARIN ALINMASI VE GEREKLİ İNCELENMESİ YAPILARAK İLGİLİLERE BİLGİ VERİLMESİ |
1-Dilekçe veya Resmi Yazı (Üst Yazı) 2-Şikayet konusu ile ilgili belgeler |
6 Ay |
|||
23 |
İŞ YERİ DIŞINDA SATIŞ YETKİ BELGESİ İÇİN YAPILAN BAŞVURULARIN ALINMASI VE BELGE VERİLMESİ |
1- Dilekçe
|
10 Gün
|
|||
24 | TÜKETİCİ ŞİKÂYETİ DENETİMİ |
1-Dilekçe 2-Şikâyete ilişkin fiş, fatura, sözleşme vb. belgeler 3-Şikâyete ilişkin varsa görseller veya ispatlayıcı kayıtlar |
1/2 Gün
|
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede
tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : İsmail ASLANLAR | İsim | : Rıza GENÇOĞLU |
Unvan | : Ticaret İl Müdürü | Unvan | : Vali Yardımcısı |
Adres | : Fethiye Organize Sanayi Bölgesi Sarı Cad. No:2/1 Nilüfer/BURSA | Adres | : T.C. Bursa Valiliği Çarşamba Hizmet Binası Ahmet Paşa Mh. Fahri Korutürk cd. Osmangazi/BURSA |
Telefon | : 02242710065-45 | Telefon | : 0224 273 50 00 |
Faks | : 02242710024 | Faks | : 0224 271 84 15 |
e.posta | : bursa.tim@ticaret.gov.tr | e.posta | : http://www.bursa.gov.tr |